Pancakes.



Nie będzie chyba zimy, co? 12 stopni na plusie, świeci słońce,nawet kwitnie forsycja! Teraz ta zima już nam chyba tego nie zrobi i nie wpadnie tak z nienacka... Nikt tu się ciebie nie spodziewa zimo!Żebyś wiedziała. A i tak przyzwyczajenie każe ludziom nosić futra i kożuchy, kozaki, rękawiczki i czapki.BO JEST STYCZEŃ i tak trzeba po prostu. Sama czapki prawie nie zdejmuję, chociaż gorąco mi jak nie wiem...Taka ludzka natura jest. Idę zaraz na spacer i na znak protestu nie ubiorę kurtki. Fuck the rules.

Te pankejki to jedna z rzeczy, które od jakiegoś już czasu za mną chodziła.Ale nie było jakoś okazji- rano zwykle nie mam czasu na takie fanaberie, na obiad nie jadam słodkich dań, a kolacja jest obiadem równocześnie. Więc potrzebny był dzień, taki jak dziś. Gdzie rano można sobie przeciągnąć nawet do 14.00. Co z przyjemnością uczyniłam. Fakt, że od jutra kończy się babce sranie i życie prawdziwe, okrutne, pracowite się zaczyna, zmotywował mnie jeszcze mocniej.







Potrzebujecie:
1 i 1/4 szklanki zwykłej białej mąki
1/4 szklanki cukru pudru (możecie dać nawet mniej)
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia i pół łyżeczki sody
2 łyżki oleju
szczypta soli
1 i 1/4 szklanki maślanki (mnie niestety coś się pomieszało i kupiłam kefir.wygląda na to, że może być, ale jeśli macie wybór, dajcie maślankę, tak każe oryginalny hamerykański przepis ;))

Wszystko razem wrzucacie do blendera i sruuuu. Powstanie dosyć gęsta masa i będzie Was kusić, żeby dolać do niej mleka, bo na pewno (tak jak ja) przyzwyczajeni jesteście do konsystencji naszych naleśników. Ale powstrzymajcie się, to takie ma być!
Smażymy je na suchej patelni z obu stron.Dosyć ciężko jest to przypalić, ale da się, więc pilnujcie.
Jecie z czym chcecie, my jesteśmy w szczęśliwym posiadaniu syropu klonowego, więc bardziej amerykańsko już być nie mogło. Pasowały by mi tu bardzo borówki, ale nie mam.Może następnym razem, który na pewno będzie. Jeśli znów los mi ześle takie długie rano jak dziś :)
Udanego tygodnia, będzie o jeden dzień krótszy, więc spoko :)




Komentarze

Popularne posty